Egnet til arbejde – styring af fremmøde på arbejdspladsen

Overgangsperiode på vender tilbage til arbejdsmarkedet efter en langvarig periode med sygefraværet kan være skræmmende for medarbejderen og deres linjechef – især hvor dårligt helbred kredsede om en «stress på arbejdspladsen» spørgsmål. Kommer til udtryk med ændringer, der har fundet sted under medarbejderens fravær og genetablere team arbejdsmetoder vil tage indsats og engagement fra manager og medarbejder både. Støttende og proaktive tiltag skal gennemføres for at sikre en smidig overgang tilbage til arbejdspladsen.

Medarbejderens perspektiv

Vender tilbage til arbejdsmarkedet efter en lang periode med fravær er skræmmende i sig selv, men med stress-relaterede fravær truer dette ofte så, at nogle personer aldrig gøre overgangen tilbage til fuldtidsbeskæftigelse. Hvis sygdommen var fremkaldt af stress på arbejdspladsen, eller der er uafklarede spørgsmål, mobning eller chikane, det er sandsynligt, at frygten for tilbagefald, sammen med manglende selvtillid og lavt selvværd, vil hæmme rehabilitering. Når arbejdspres kun delvist har bidraget til sygdommen, kan der være en følelse af skyld for den medarbejder, at han eller hun havde svigtet deres kolleger og lægge unødigt pres på andre forud for deres sygdom. Sådanne bekymringer kan være ubegrundet, men individer føler meget skrøbelige følgende stress-relaterede sygdomme – med angst, depression og panik angreb er almindelige symptomer på opdeling eller udbrændthed. En betydelig støtte og opmuntring er påkrævet, hvis en fuld helbredelse er at være både opnåede og fastholdt.

Arbejdsgiverens perspektiv

Langsigtet fravær af en medarbejder naturligvis lægger pres på en organisation, både hvad angår omkostningerne for at dække fravær og også i at opretholde moralen i team arbejdstagere. At opnå glat tilbagevenden til arbejde af en medarbejder, der har været fraværende for nogen tid kræver tidligt skridt til at etablere et ikke-truende bølgelængde med enkelt, og dette skal ske med omhu og følsomhed. Det bør være linjechef eller personale officer til at holde kontakt med medarbejderen – ansvar, da det er vigtigt, at den fraværende medarbejder føler sig værdsat men ikke presset til at vende tilbage til arbejde før de er helt genvundet.

Når det er fastslået, at en medarbejder er godt nok til at vende tilbage til arbejdet, er det bydende nødvendigt, at en gradvis tilbagevenden er planlagt. Dette bør indebære medarbejderens GP, rådgiver/coach, personale officer eller linjechef, sammen med en ekstern mægler, hvis der er uløste arbejdspladsen spørgsmål, som stadig skal løses. Gradvis tilbagevenden bør omfatte en kort introduktionsprogram og enhver nødvendig omskoling. Arbejdsbyrde på dette stadium bør overvåges nøje – som for meget for hurtigt kunne resultere i en krise af tillid og et tilbagefald; mens alt for lille kan en arbejdsbyrde have virkningen, at medarbejderen føler overflødig.

Retningslinjer for rehabilitering tilbage til arbejdet

Hver sag har blive bedømt på sine fortrin, og i tilfælde af tilbagevenden til arbejde efter flere måneders sygdom vil det være vigtigt at arbejde sammen med en bedriftslægen. Betydningen af denne proces kan ikke overvurderes. Når en medarbejder har oplyst, at de har haft en stressrelateret sygdom, skal handle positivt at fjerne stressfaktorer og/eller give tilstrækkelig uddannelse og støtte til enkelt til at klare kravene, som deres job

De normale arbejdsrelaterede belastninger skal fjernes, så vidt er muligt, for oprindelige vende tilbage til arbejdet, og derefter gradvist igen som enkelt bliver fit nok til at rumme dem som en del af deres normale daglige arbejde. I nogle tilfælde omskoling kan være passende, og dette vil afhænge af drøftelser med enkelt, job evaluering og færdigheder analyse.

Løbende vurdering skal være en guidede samtale, med manager hjælper med at gennemgå aspekter af det arbejde, som kan være svært, og identificere områder, hvor enkelt er glad for at i første omgang vende tilbage for at begynde at arbejde.

Centrale spørgsmål til overvejelse for at sikre vellykket rehabilitering af en medarbejder tilbage til arbejde omfatter:

• Har enkelt blevet fri fra arbejde for optimal tilbagebetalingsperioden? Personer kan vende tilbage til arbejdet for hurtigt og uden at have haft tid nok til at hvile og komme sig og til at genopbygge deres selvværd og selvtillid.

• Hvad er de faktorer, der forårsagede den oprindelige problem, og der skal påtage sig ansvaret?

• Er det hensigtsmæssigt, at enkelt vender tilbage til præcis den samme rolle?

• Hvor den enkeltes rolle skal ændres, har det været kommunikeret klart, dvs er manager og individuelle klar om roller, ansvar og forventninger?

• Hvilke arbejdsmetoder skal være at støtte den returnerede arbejder og hvad kan ledelsen gøre for at lette dette?

• Har enkelt blevet givet nogen råd om forebyggelse af udbrændthed? Værdien af dette kan ikke overvurderes, især i forbindelse med centrale områder herunder søvn, hygiejne, energistyring (gennem ernæring), og gradueret fysisk træning programmer.

• Er procedurerne blevet fastlagt for den regelmæssige gennemgang af situationen? Gennemførelsen bør overvåges konstant med regelmæssig kommunikation mellem arbejdsmiljø instituttet, manager og enkelt.

• Motivation – er den enkelte egnet til jobbet? Hvad ønsker de af deres job?

Alvorlig stress-relateret sygdom, og i særdeleshed “udbrændthed”, er forhold, som det er vanskeligt at foretage en fuldstændig genopretning. Der er, desværre, en høj risiko for tilbagefald bør enten arbejdsgiveren eller arbejdstageren ikke har lært den nødvendige lære. Det er af denne grund, at arbejdsgiveren skal overvåge medarbejderens tilbagevenden for at arbejde og være opmærksomme på de tidlige advarselstegn af tilbagevendende personlig stress eller enhver manglende evne til at håndtere får opgaver. Regelmæssig vurdering vil afdække yderligere behov for uddannelse og give et diskussionsforum for at aktivere begge parter til at rejse spørgsmål, der kan hæmme en fuld tilbagevenden til arbejde.

Når dette er sagt, det er kun rimeligt at acceptere, at selv om arbejdsgiveren kan give den struktur og støtte mekanisme for en medarbejder at vende tilbage til arbejdet, ikke kan de garantere, at medarbejderen nødvendigvis vil slot tilbage med succes i den oprindelige position at de tidligere besat.

Om forfatteren

Carole Spiers kombinerer tre roller i tv-journalist og corporate manager udfordrende inden for stress management og medarbejdernes trivsel.

Med 20 år som en top industri guru på stresshåndtering og trivsel, Caroles energi og dynamik strækker sig til at yde professionel kommentar til medier, herunder tv (BBC, ITV, himmel, ABC, CNN), udskrive (Sunday Times, Daily Telegraph, handel og professional tidsskrifter) og utallige radiointerviews.

En succesfuld iværksætter, selv, Carole er grundlægger og MD af Carole Spiers gruppe – en dynamisk, niche rådgivning og Storbritanniens No. 1 leverandør af stresshåndtering og medarbejder trivsel fra shop floor til bestyrelseslokalet

En tidligere formand for International Stress Management AssociationUK, Carole var medvirkende til oprettelse af National Stress Awareness Day™. Carole fungerer som en ekspert vidne om Stress risikovurdering ved domstolene, og er forfatter til Tolley’s ‘håndtering af Stress på arbejdspladsen’.

Gratis særberetning

Kontakt os for at modtage vores gratis særberetning ‘The ti mest hyppigt stillede spørgsmål om Stress’ behage email sb@carolespiersgroup.com

For mere information om CSGS tjenester, herunder interne og offentlige uddannelse, stress politik, stress revision, risikovurdering, fremmøde management, rehabilitering støtte, post traumer støtte, mediation, uvildige undersøgelser, ekspert vidne, landsdækkende medarbejder rådgivning team, coaching og mentoring tjenester, bedes du kontakte os:

Carole Spiers gruppe

Internationale stresshåndtering & medarbejder trivsel rådgivning

Gordon House, 83-85 Gordon Ave, Stanmore, Middlesex. HA7 3QR. UK

Tel: +44(0) 20 8954 1593 Fax: +44(0) 20 8907 9290

E-mail: info@carolespiersgroup.com www.carolespiersgroup.com

Hvis du gerne vil bestille Carole som en hovedtaler eller konference stol på din næste konference – tjek www.carolespiersgroup.com/mediaenquirysheet.php


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

9 svar til “Egnet til arbejde – styring af fremmøde på arbejdspladsen”

  1. KwgdShus Avatar

    research paper weight research paper airplanes dissertation help

  2. KwgdShus Avatar

    my personal statement essay research paper vocabulary words we write your essay

  3. Dilinaigo Avatar

    Keflex And Acid Reflux Doosolelty cialis Enlina Viagra Probepackung Kostenlos

  4. Dilinaigo Avatar

    Acticin Where To Purchase Website Fedex Shipping No Doctors Consult Doosolelty cialis online generic Enlina Espn Radio Viagra Commercial

  5. Lokuseisk Avatar

    ed meds online erectile dysfunction 24 hour pharmacy

  6. Nllpsaist Avatar

    online pharmacy without scripts http://pharmacy-onlineasxs.com/ global pharmacy canada

  7. KhthShus Avatar

    pharmacy open near me erectile dysfunction drugs from canada

Skriv et svar til KwgdShus Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *